Egy amerikai kutatás szerint a csokoládét rendszeresen fogyasztóknak alacsonyabb a testtömeg indexük (BMI), mint azoknak, akik tartózkodnak ettől az élvezettől. Az érdem az antioxidánsoké, de a mechanizmus részben még ismeretlen.
Megengedett tehát, a húsvéti csokoládé tojás, amely finomságán kívül az egészségre is jó hatással van. A San Diego-i Kalifornia egyetem kutatói mutatták ki, hogy aki rendszeresen fogyaszt kakaó alapú élelmiszert, az átlagnál alacsonyabb BMI-vel büszkélkedhet. Hetente legalább kétszer fogyasztva, csökkenti a zsírlerakódást, elindítva egy mechanizmust, amely karcsúsítja a derekat.
A csokoládé eddig is bizonyította, hogy pozitív hatással van a vérnyomásra, az inzulinra való érzékenységre, a koleszterinszintre, most kiderült,hogy a BMI-re is, amely egyike azoknak az elemeknek, amelyek a metabolikus szindrómát (METS) idézik elő és a szív- és keringési betegségek magas kockázatának előidézői.

A kutatók mintegy 800, 57 éves átlagkorú férfit vizsgáltak. Egyík sem szenvedett szív-és keringési betegségben, cukorbajban, magas koleszterinszintben. BMI-jük 28 volt, ami egy kicsit magas annak ellenére, hogy hetente 3x20 percig fizikai tevékenységet folytattak. Mindnyájan kitöltöttek egy kérdőívet étkezési és sportolási szokásaikról.
Az eredmény a csokoládéevőknek adott igazat. Aki hetente legalább kétszer evett csokoládét, már alacsonyabb volt a BMI-je, mint az absztinensnek. A legjobb eredményt azonban annál regisztráltak, aki hetente ötször evett az édességből.
A kísérletet többször megismételték, a végén úgy, hogy kizárták a sportot, az egyéb fizikai tevékenységet és csak a csokoládé fogyasztást vették alapul. Az eredmény így is a csokoládét dicsérte. A pozitív hatás miértje még részben rejtély. Bár a patkányokon végzett kísérletek egy részét megfejtették.
A csokoládé polifenoljai hatnak antioxidáns tulajdonságaikkal ilyen pozitívan a metabolizmusra és ezen belül különösen hatékony az epikatekin, ami sokat segített a patkányokon a mitokondriális biogenezis,a hajszálcsövesség javulásában, az izomerő emelkedésében, az izomtömeg vékonyodásában, mégpedig kalóriacsökkentés és fizikai tevékenység nélkül.
A kutatók ezzel együtt nem zárják ki annak lehetőségét, hogy egyes, csokoládét, kakaót tartalmazó ételek növelhetik a BMI-t vagy hogy ez megtörténhet egy-egy kivételes esetben. További kísérleteket végeznek a teljesebb információért.
A tanulmány az Archives of lnternal Medicine-ben jelent meg.